piątek, 11 lipca 2014

Poszukiwanie pokoju w Reykjaviku

Nie jestem specjalistą w tym temacie, ale się wypowiem.
Ja zagadałam do dwóch ludzi na coachsurfingu, czy nie znają kogoś, kto wynająłby mi pokój na 3 miesiące. Jedna nie znała, druga znała. Płacę 45.000 ISK, czyli ok. 300 EUR. Warunki mam "raczej" kiepskie (pokój 6m2... nie będę się rozwodzić na ten temat;)). Lokalizacja jest za to idealna - centrum Reykjaviku. Koszty komunikacji miejskiej są dosyć wysokie, miesięczny bilet ok. 10.000 ISK (65 EUR), bilet jednorazowy 350 ISK, więc lokalizacja ma duże znaczenie. Poza tym w sezonie jest bardzo ciężko coś znaleźć

Inne osoby mi znane mają bardzo różne warunki, płacą za pokój od ok. 30.000 ISK do 60.000 ISK. Wiadomo jednak, że jak szukasz poza sezonem, to jest dużo łatwiej. Niemniej słyszałam też, że właściele mieszkań, którzy wynajęli pokój poza sezonem, przed sezonem Ci go wypowiedzą... żeby wynająć go turyście za kilkakrotnie wyższą kwotę. Nie muszę chyba tłumaczyć, że może to być problematyczne dla takiego wyrzuconego lokatora.

Coś takiego jak podpisywanie umów na mieszkanie czy wpłacanie kaucji chyba tutaj nie funkcjonuje (przynajmniej nie wśród ludzi, których znam).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz